Avui s’ ha fet la següent consulta al programa de participació ciudadana de radio Santanyí:
L'altre dia fent una volta pels carrers cèntrics de Cala D'or, vaig poder observar un cartell publicitari fent promoció turística del Municipi de Soller, ens convida a visitar Soller.
Quan vaig veure aquest cartell em va cridar l 'atenció i en va fer pensar que el nostre municipi també és turístic però no es veu publicitat com aquesta que promocioni el turisme del nostre municipi, no es veu ni dins el propi municipi ni a altres municipis com podria ser Soller.
L 'ajuntament de Soller juntament amb els empresaris turístics del municipi han posat en marxa aquesta iniciativa per promocionar el seu municipi.
Les meves consultes són les següents:
- Si el Municipi de Santanyí és un municipi turístic amb molta de costa i llocs emblemàtics, per visitar el turistes, com pot ser el Pontas, el parc Natural de Cala Mondragó, el port de Cala Figuera, el port de Cala LLonga, etc. I a més el turisme és la principal industria i font de ingressos del municipi de Santanyí.
1.- ¿ Es fa promoció turística del municipi per part de l'Ajuntament ?
2.- ¿ Quin tipus o quines són les promocions turístiques que es fan per part de l'Ajuntament de Santanyí per promocionar el municipi turístic?.
Aquesta consulta l'ha fet enTomeu Bonet ( El blog si els comentaris no són anònims si que anomena els cognoms dels autors)
La resposta a la consulta l’ ha feta el regidor de turisme de l’ Ajuntament de Santanyí,Alvaro Solana i ha dit que clar que si que es fa promoció turística, encara que voldria poder fer ne més.
Ha manisfestat que fan un concert de Jazz a Cala D’or, i van a les fires de Madrid, Berlín i Londres juntament amb l’Associació Hotelera de Cala D’or, semblant que no sap el que vol dir fer promoció turística del Municipi.
Promoció turística vol dir promocionar integral i competitivament una determinada regió, en aquest cas el Municipi de Santanyí, amb els seus productes i destinacions, en els mercats nacional i internacional, a través del treball conjunt entre tots els actors de l'activitat turística.
L'objectiu principal de la promoció turística és incrementar la intenció de viatge en el municipi, millorant la relació visita ? despesa.
Els objectius més específics són:
-Orientar la promoció amb base en la demanda dels segments de mercat de major rendibilitat de la inversió promocional
- Diversificar l'oferta turística, destacant les qualitats de producte diferenciat, experiència única i alt valor dels diners
- Desconcentrar geogràficament els fluxos turístics
- Desestacionalizar la demanda cap a les temporades baixes
- Conscienciar sobre la importància i qualitat de l'activitat i serveis turístics del Municipi.
Tot això és feina que en aquests cas ha de fer aquest regidor i doblers a invertir per per part de l'Ajuntament per a la fi tenir un resultat, ser un Municipi Turístic.
Els doblers que inverteix l’Ajuntament de Santanyí amb promoció turística segons la partida pressupostaria de l’any 2010 és cero.
L’ajuda assignada a l’ Associació Hotelera de Cala D’or per fires, turisme i activitats és de 10.000 euros. A part les despeses, d’avió, hotel i dietes, dels nostres regidors i batle que van a veure les fires.
Aquesta és tota l’ inversió que fan en promoció turística en el Municipi de Santanyí, sense deixar de pensar que el Municipi som 13 nuclis de població i tots ells són atractius pel turisme.
Per reflexionar és el comentari que ha fet la exbatlessa de S’Alqueria al regidor de turisme Alvaro Solana, no només és necessari fer un concert de jazz a Cala D’or, que a la fi els que fan la despesa són els mateixos empresaris de Cala D’or, també es pot fer un concert a S’ Alqueria Blanca. No sols hi ha Cala D'or senyor Alvaro, faci una volta per Cala Figuera que segurament ningú el coneix.
Etiquetes de comentaris: ajuntament, Cala D'or, Santanyiradio
12 Comments:
Entrada més recent Entrada més antiga Inici
"molt adequada la darrera afirmació d'aquest texte...
" No sols hi ha Cala D'or senyor Alvaro, faci una volta per Cala Figuera que segurament ningú el coneix "
VENGUI A FER UNA VOLTA, HI VENGUI. ESTA CONVIDAT."
Si me permeteu tambe faig meves aquestes paraules, hi ha un edifici al carrer de l'iglesia que les columnes estan deteriorades, se les vou els ferros rovellats, qui se fara carrec de las posibles desgracies qui hi pot ever.
I millor si queda per Cala d´or aquí no ha vingut mai i ara crec que ja no és necessari.
Després anau de correus fins a n'es Caló a peu.
És un altre mon. El refrany de "Qui té bo vola i qui no redola" se fa més evident que mai.
A dalt la indefensió és total, ningú fa absolutament res perquè la llei es compleixi. Ni tan sols la oposició de s'Ajuntament ha badat boca.
Si després un sent parlar de:
-Orientar la promoció amb base en la demanda dels segments de mercat de major rendibilitat de la inversió promocional
- Diversificar l'oferta turística, destacant les qualitats de producte diferenciat, experiència única i alt valor dels diners
- Desconcentrar geogràficament els fluxos turístics
- Desestacionalizar la demanda cap a les temporades baixes
- Conscienciar sobre la importància i qualitat de l'activitat i serveis turístics del Municipi.
La conclusió a la que arribam alguns és: Que vos bombi a tots, pocavergonyes !!
Cala Figuera=Kosovo
sobretot si es de picat
llegiu es dies i coses nº 136
la del maig al juny 2010
que se cert que vos agradara
tal vegada o podriem aplicar
a nes que governen
al terma de santanyi