Mares, pares...esqueixem el silenci!!


Mares i pares, ens cal esqueixar el silenci, no restem còmplices davant aquestes actituds dictatorials del govern que sofrim i que no té altre objectiu que fer desaparèixer la llengua en que pensem, xerrem, i estimem...Aquest odi visceral i ancestral del nacionalisme espanyol que representen Bauzà i companyia contra la nostra perseguida llengua que ens conforma com a país, i articula una manera de fer i de pensar diversa, va quedar palès divendres de manera tràgica i obscena. Perquè després de la farsa de que el que es vol amb el TIL és que les nostres filles i fills aprenguin anglès, la màscara dels suposats demòcrates, simplement perquè van ser votats, els hi va caure definitivament al dur a terme un Decret fugaç que submergeix als inicis de curs en una de les situacions més caòtiques que es recorden en dècades. La dreta segueix cap endavant en el seus objectius: desmantellar lo públic, i assassinar el català.


 Així doncs, ens cal rompre el silenci i està al capdavant amb mestres i professors, junts. No només junts en contra d’aquest decret immoral, injust, i de caire dictatorial que maltracta la nostra llengua i ens recorda a temps grisos, obscurs i antics, sinó que també ens cal lluitar per recuperar les beques menjador, les substitucions de mestres i professors abans dels 15 dies pel bon funcionament de les aules, recuperar les plantilles de mestres i professors, recuperar els mestres i  professors de suport i atenció a la diversitat tan essencials i necessaris, i recuperar les ràtios d’alumnat a les aules que hi havia almenys fa dos cursos abans de l’inici del desmantellament de l’escola pública que ha dut a terme la dreta neoliberal des de que ostenta el poder, abusant d’ell i malferint lo públic.



 Perquè, recordem, tenim al front de les nostres institucions als més grans odiadors de lo públic, un odi que és inherent en ells, i dia rere dia lluiten per fer possible la degradació de lo públic per poder tenir raons per defensar la privatització i fer creure a la ciutadania que només lo privat funciona, fent possible, així, el seu macabre somni, la desaparició de la igualtat d’oportunitats, la consciència crítica, i en definitiva la democràcia.



 I ens cal rompre el silenci, per deixar de ser còmplices de l’abús de poder que fa el govern del senyor Bauzà amb una flaire feixista i dictatorial que escarrufa. I ens toca, sens dubte, a les mares i als pares posar-nos al costat dels mestres i professors que tenen el coratge, la valentia i el cor per lluitar per una escola pública digna. Per fer possible un futur de ciutadans lliures i demòcrates. Perquè si els polítics que estan al capdavant de les institucions no són capaços de ser un model democràtic, ens cal, a nosaltres, donar exemple a les nostres filles i als nostres fills. perquè la democràcia és una tasca infinita, i una part essencial d’aquesta tasca està en les nostres mans avui.



 Lluitem, doncs, per l’educació, per la democràcia, per deixar un país decent als nostres fills, i per deixar un fills decents pel país del futur. I això passa, inevitablement, per esqueixar el silenci i posar-nos del costat dels mestres i professors que cada dia encenen el futur als ulls de les nostres filles i fills.



                                                                                          J. JESÚS CAMARGO

8 Comments:

  1. Anònim said...
    Dins quin col.legi , aula del nostre terme superen ses ratios, a on les manquen profesors, quina familia necesitada no ha rebut l'ajuda necesària, llibres, menjador etc de les autoritats competents, no es molt necesari llevar sa lacra del gran fracàs escolar que te aquest país de le mes gran d'Europa. Fins ara en tot el que dius que han retallat no ha millorat amb absolut la ensenyança a n'aquest país , per desgracia es fracas escolar heu demostra. No veus més que necesari una millora més que important de nivell de'anglés. Jo som mallorquí, de aquí de totes les arrels pare de dos fills amb edat escolar i m'esquerrufa llegar aqueta carta señor Camargo. No heu dubtis que jo estim mes sa meva llengua i cultura que tu te repetesc que som mallorqui de totes ses arrels però abans vul esser un poc realista, i el que tenc ben clar que l'ensenyança a n'aquest país no funciona i quant voré que l'escoles tenguin mancançes segur que seré el primer a n'es carrer , però que els Mestres tenguin més feina això no és una mancance crec que tots en de posar es coll es mitg i ajuadar a nàquest país si vols país català,
    Anònim said...
    Primer de tot, dir que me pareix vergonyós que sa gent xerri tant, però que després sigui tant covarda de no posar ni qui és que comenta, i sí, ho dic pel primer comentari que s'ha escrit; i en segon lloc dir, que, segon es meu punt de vista, és veritat que és important aprendre l'anglès, i encara més avui en dia, però consider més important encara aprendre sa teva pròpia llengua, que aquí és es català; per això no podem consentir que el senyor Bauzá i sa seva tropa vagin posat decrets així com els hi vengui amb gana, simplement perquè no aguanten que aquí se xerri sa llengua catalana i ens vulguin fer creure que els alumnes aprendran més anglès fent unes quantes assignatures més en aquesta llengua.

    Qui vulgui seguir pensant que el TIL és un avanç dins la comunitat educativa i no una "arma" per arraconar la nostra llengua (el català), demostra que no sap de què parla.

    M. Antònia Munar Adrover.

    Ah! Hi ha una cosa que se diu diccionari, que serveix per no fer faltes d'ortografia, per si qualqú no se n'havia assabentat encara.
    Anònim said...
    En aquest pare (anònim) que ha comentat l'article d'en J. Camargo,

    A l'escola on jo treball, aquests dos darrers anys, ens han eliminat un suport a jornada completa a segon cicle, i així s'ha deixat de reforçar l'aprenentatge de la lectoescriptura en català i castellà. Ens han reduït les hores de l'auxiliar de conversa (en anglès) fins a les sis hores setmanals, completament insuficients per una escola de tres línies (aproximadament 27 grups classe). El curs passat vaig veure com un grup de quart de primària arribava als trenta alumnes. Jo aquest curs partesc amb 26, però sempre en solen arribar dos o tres de nous, o sigui que segurament ens acostarem als trenta. I li parlo només de la meva escola perquè és el que veig i visc cada dia. Per això, en aquest pare, el voldria convidar a reflexionar, a pensar que és completament contradictori que els actuals governants, per una banda, prediquin que volen millorar l'actual model i reduir el fracàs escolar i que després, per l'altre costat, duguin a terme accions com les que li he concretat.

    També pens que estimar la nostra llengua i la nostra cultura no és una pura qüestió de llinatges.

    J. Pons
    Anònim said...
    Dir`lis senyors que per desgracia no vaig estudiar el suficient, i la llengua catalana manco, m'he sap greu no heu deix per imposible si Deu vol un dia l'estudiaré amb molt de gust, ja que es sa meva llengua materna i sa meva cultura i jo sempre per damunt de tot le mostrada a n'es meus fills i mai he deixaré de fer, ni tant sols a n'es nous vinguts, deman diculpes per ses meves faltes. Aques señor Pons que digui a na quina escola va cosa que no he diu, deu ser que per ventura no es ve. Jo sempre he demanat escoles que tenguin saturacions d'alumnes, etc dins el terme i aquest senyor diu que la seva escola he pateixen i que digui a on és. I em pareix mentidar que la senyora Munar xerri d'armes de destrucciió del català vergonya hem de tenir d'es gran fracàs escolar que a dia d'avui hi ha que es molt greu, i no hem començat aquest curs, es clar els Mestres han de fer més feina això es l'impresió que donau hem sap molt de greu, però no olvideu el gran fracacàs escolar que tenim ara , qualque cosa s'ha de fer i el català no és sa solución
    P. Vidal
    Anònim said...
    El gran fracàs escolar que tenim i el gran fracàs polític.

    Com podem millorar si els que ens govenen a Santanyí no tenen idea del que es fer feina, es pensen estar sobradament preparats, però només han fet feina a l'ajuntament, no saben que es no arribar a fi de mes, no poder pagar les factures, nòmies als seus treballadors, viure un concurs d'acreedors, negociar....

    No és l'educació és tot el sistema que va de mal en pitjor.
    Anònim said...
    Els docents infanten escampar crispació entre l'alumnat i els pares per motius molt diferents als de la conservació de la nostra llengua. Hi ha alguna escola que s'hagi prohibit l'assignatura de Català? Jo crec que no! Això és una nova etapa on els professors hauran de fer feina de valent per poder impartir les lliçons amb anglès i amb garanties, no fa molt de temps que els van alleugerar el sou, i a més es van llevar places de professorat innecessàries. EL seu problema es que els han tocat el sou i els han afegit feina, el català es l'excusa!!! Jo vull una escola pública de qualitat, amb professors que no es el mateix que funcionaris on es garanteixi que els meus fills sortiran el màxim de preparats per poder fer front a estudiar un batxiller y una carrera tant dins les illes, com a la resta d'Espanya o fins i tot a l'estranger. No ens deixem enganar, la llengua i la cultura estan molt bé però no poden interferir en correcta educació i preparació dels nostres fills de cara al futur sigui aquí o fora de les Illes.
    Anònim said...
    Segur que n hi ha més d'un de regidor a l'Ajuntament de Santanyí, que no sap escriure en català, ni Anglès.
    Anònim said...
    En mi caso, por mucho que reflexione (y lo intento, eh!), no entiendo nada. Durante estos días he tenido que leer unos comentarios que me llevaban de la incredulidad a la risa. He tenido que ver como el representante de los alumnos del IES Santanyí le contesta a una chica de segundo de bachillerato que se quejaba porque no puede recibir las clases que le corresponden (ojo, que le corresponden por ley!) diciéndole que es peor que ellos no reciban esas clases que no que se pierda una generación (nadie le ha explicado que su generación ya hace tiempo que está perdida). Después, recibir un email del AMIPA del IES Santanyí diciendo que se convocaba una reunión para informar a los padres de la situación de la huelga y al día siguiente ver como una profesora comenta en una red social al lado de una foto "la primera victoria... llenar la sala de padres", como si todos los padres que había hubiesen ido a apoyar la huelga. Como lo llamaría yo a esto? Mmm... demagogia? Ahh, no, que eso solo lo hacen los políticos de derechas!
    Dicho esto, alguien se ha preguntado realmente que es lo mejor para los niños? Y no, no me vale el cuento que le han vendido a los niños en las escuelas los profesores para poder así cobrar su sueldo sin dar clases. Porque yo sí creo que una educación trilingüe es lo mejor para los jóvenes de Baleares (y sobretodo de Baleares! que haríamos nosotros sin el turismo!?!) y sino, que alguien me diga como se ha sentido yendo de viaje, a estudiar, lo que queráis en el norte de Europa. Yo he sentido vergüenza de hablar el inglés que hablo y me he dado cabezazos por no haberlo estudiado mucho más con anterioridad. Pero bueno, yo entiendo que no se puede renunciar a una promesa de vida de ir a trabajar unas cuantas horas durante nueve meses al año y cobrando un sueldo fijo tan fácilmente (quién me mandaría a mí a meterme en la empresa privada?!)

Post a Comment



Entrada més recent Entrada més antiga Inici

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites