Artícle

Si voleu, ho podríeu publicar a voure mem que diu la gent, esper que així ho faceu.
 
 
Corr pels carrers del municipi de Santayí, un inquietant "rumor" de que es vol crear per a les pròximes eleccions municipals, un partit polític independen de nacionalitat curiablanquera, que provarà de recaptar vots  sobretot de s'Alqueria i Porto Petro, (llògicament també dels altres nuclis), amb la finalitat d'aconseguir prendre 2 regidors al Partit Popular per tenir la "clau" del Municipi, o el que es el mateix, la guillotina pel Partit Popular. Hem permet publicar aquesta entrada perque me pareix interessant que la gent comenci a estar preparada per  lo que pot venir i pugui comentar si li pareixeria acertat que hi hages un partit polític com ha passat fins a les darreres eleccions autonòmiques amb UM, que fos el que decidís qui i com s'ha de governar al nostre municipi. Dit això no puc pasar per alt la "collera" que hem hagut d'aguantar, amb un partit que ha tengut la "clau" i que ha fet que els altres partits s'hagin hagut de baixar els calçons per poder tenir el seu suport per establir un govern. Govern que a les dues ocasions que s'ha format amb pactes d'esquerras ha estat nefast per la vida dels Balears. Ciutadans de Santanyí, anem a deixar les nostres simpatíes politiques a un costat, i per una vegada amb el cor damunt la ma, responguem a la pregunta, Es això el que volem pel nostre poble?? Volem un partit que tengui la "Clau" i tenguem el que no hem tengut mai a Santanyi ("El uno por el otro la casa sin barrer"), crec que no tenim massa bona experiencia amb aquest tema  a la nostra Comunitat Autònoma. Això és el que m'inquieta d'ençà que ho vaig sentir a dir. No es cap secret que som simpatitzant del PP però vos ho dic en tota veritat, m'estim molt més una majoria absoluta pel PSM que un partit que tengui la clau. ( me perdonareu però ni UM ni PSOE, no son del meu agrad, i trob que sería un desastre si governavan aquests)
 
M.A. (Miquel Amengual)

13 Comments:

  1. Aire Fresc said...
    Ja ja Miquel Amengual com diu allò que els pins no ens deixen veure l'horitzó, pens que quan dius (Govern que a les dues ocasions que s'ha format amb pactes d'esquerras ha estat nefast per la vida dels Balears)també has de dir que quan han fet pactes de dretes amb el PP és quan hi ha hagut més CORRUPCIÓ, ara pensa a Santanyí després de 30 anys del mateix, de l'ajuntament a la carretera de Soller¡¡¡.
    M.A said...
    Señor/a Aire Fresc, aquesta frase no es meva, es den Julià Vila (J.V) i no deia exàctament això, la frase deia "els arbres no els deixan veure el bosc". Però aquest no es el tema del meu artícle, el tema o la meva idea era que la gent pogués opinar sobre aquest rumor i que trobaríen si això en lloc de rumor fos una realitat.
    Aire Fresc said...
    A mi em sembla perfecta, quan més són més riuen, el que no pot ser és quedar només amb dos partits majoritaris PP i PSOE que primer han de fer el que els diuen el de Madrid, després el de Palma i finalment fan el que no convé al Municipi de Santanyí
    J.V. said...
    La creació d'un nou partit polític, que es tradueix en pluralitat, només pot semblar "inquietant" a qui no té les més mínimes conviccions democràtiques.
    Si després de 75 anys de governar els mateixos, hi hagués la possibilitat d'una alternància, ni que fos per 4 anyets, ni que fos per "veure a mem que fan", tampoc no crec que s'hagin de fer aquestes prediccions apocalíptiques.
    I pel que fa als pactes de minories, ja t'ho va argumentar ben clar en Matias Pizzarro fa dos dies, i encara es s'hora que li rebatis les seves opinions amb arguments, i no fent-lo cosa poca perquè fa poc temps que és aquí. On s'ha vist mai!!
    Al Pais Basc us heu aliat amb els rojos!! contal de fer fora el partit més votat, però això no compta, perquè la resta d'Espanya, (com ho digueres?), només la coneixes perquè la vas estuar 'escola. Bon Jesús!!
    I no diguis que ets un simpatitzant del PP, perquè els teus comentaris em semblen d'un fanatisme radical cap a les segles del Partido Popular. Per la gent com tu les persones són més o menys íntegres en funció del partit en qual militen. Si en Biel Batle, en lloc de canviar-se de partit s'hagués quedat al Partido Popular, ara sería una bona persona i un bon gestor, i si en Joan Cavallero (al cel sia) hagués militat al Partido Popular, ja li haurieu dedicat un carrer. Sembla que dugueu cucales. Don Cosme era un deu al Partido Popular i ara, a Unió Malloquina (que no rendeix pleitesia a Madrid) és com un dimoni, que esquivau pel carrer.
    La filosofia de "qui no està amb mi està en contra meva" us converteix en ultraradicals, i us resta tota possibilitat de autocrítica.
    Així que aquest escrit teu, apel·lant a la unitat de la dreta i al vot de la por em sembla antidemocràtic i poc ètic.
    Si jo vot al PP (que serà lo més probable)serà perquè em convencen més les persones que hi son a la llista que no les de les altres llistes, però no perquè militin al partit hereu del franquisme.
    I per la gent com tu, primer és el partit i després ses persones. Això vos fa cosa poca.
    Anònim said...
    Estic totalment d'acord amb el comentari del senyor J.V. Crec que el comentari del senyor Miquel Amengual es molt desafortunat, ja que estam parlant d'un nou partit que es sumaría als pocs partits que ja hi ha al municipi, aportant idees noves i una mica d'aire fresc ja que, jo som una persona jove, nascuda després de sa democrácia i durant tota la meva vida he vist sempre el mateix color governant i que s'han fet coses bones no ho negaré, però m'agradaría pegar una ullada a n'es calaixos a veure com estàn. Crec que s'està fent una molt mala gestió i n'estic cansat de tant de personal de confiança incompetent cobrant salaris astronòmics! La veritat és que si sorgeix un nou partit amb unes persones sèries, una mica de seny i PREPARADES, per a ells serà el méu vot, ja que no em convenç el que hi ha governant ni molt manco la oposició que tenim al nostre terme així que ja els ho dic senyors, tot el que sigui pluralitat, opcions, aire fresc serà molt ben rebut per part meva i supòs que per gran part de la comunitat del nostre municipi.
    J.V. said...
    Les persones series i preparades no es fiquen en política. El que tenim és el que hi ha, i el que hi ha és el que veus. Lo millor de tot serien ses llistes obertes, però això és una utopia que els grans partits no consentiran mai.
    Encara m'estim més dolent conegut, que bo a conèixer. Però això és una opinió personal meva. El que em sembla intolerable és la desqualificació permanent i prepotent de qualsevol alternativa, simplement perquè no són "des nostros"
    Anònim said...
    I tanta raó tens J.V. que les persones series i preparades no es fiquen a la política de avui en dia.., i jo afegiré, que tan sols es fiquen aquelles que cerquen un únic interes. I si per casualitat alguna d'aquestes persona no surt com es via esperat, fan via a treure-la defora.
    Anònim said...
    Però Miquel Amengual no enganis a la gent els rumors d'un nou partit independent a s'Alqueria Blanca, la creat la mateixa gent del PP, i no diguis que no és així perque ho se de gent del PP, per altre banda els que vagin en aquesta candidatura si arriba a fer se aquest partit han de tenir ben clar el que va succeir les eleccions del 99 amb Convergencia del Municipi de Santanyí, tres transfugues, finalment no era un partit independent era una maniobra política del PP per mantenir el poder a costa de confondre als vontants. Els tranfugues varen acabar la seva carrera política perque a partir d'aquelles eleccions sempre han estat els transfugues que varen vendre a Don Cosme i enganaren a tots els que les votaren.
    Així es veu com actua el PP de Santanyí, cualsevol cosa val per mantenir el poder.
    Anònim said...
    noo, i de un d'aquests trànsfugues s'en parla bastant, o almenys de un cosa que esta dins terrenys seus.
    Peró dic jo i si fos vera? que es fes un partit independent? i si fos gent que mai àstat ficada en política?
    M.A. said...
    Moltes gràcies per ajudarme en aquesta dificil tasca, ara que ja sabem el que NO volem, es a dir, cap partit dels qui hi ha actualment a l'oposició, no pel seu color sino per la gent que hi ha al cap davant, la reflexió es la seguent: trobau que si hi hagués un partit polític independent pactaría amb el PP, jo crec que no, i la pregunta es: amb qui pactaría? idò amb els partits polítics que tenen gent que no serveix per fer política a Santanyí, després ens podriam trobar amb el Señor Nuñez com a batle de Santanyí dos anys i qui sap qui altre per dos anys més. A jo em pareix molt bé la pluralitat, però anem a mirar mes amunt dels arbres, anem a ser realistes i per ventura podrem veure el bosc. Ja he dit que si es crea un partit polític independent i obté la majoría absoluta per governar, jo estaré ben content, no em visc de la política ni tampoc em dona menjar. Endavant la pluralitat però els interessos de tots el Santanyiners van per al davant.
    Aire fresc said...
    Miquel Amengual que no t'enteres que aquest partit independent que tu xerres és una tapadera del PP, clar que no interesa a l'oposició, ja que és més del mateix.

    El que convé és un partit independent peró sense cap color polític especific, un independent on hi hagi gent que el que els preocupa és el Municipi de Santanyí.
    Anònim said...
    això mateix, mirar pel municipi, no per llocs a altres bandes...
    M.A said...
    Aire Fresc, NO, NO "m'enter" de que aques partit independent sigui cap "tapadera" del PP, ni "m'enter" ni m'ho crec. Llegiu be el meu darrer comentari abans de parlar tant i tant de coses que no tenen cap sentit, reflexionau un poc sobre les meves darreres paraules i despres parlau amb criteri i no amb fusells de "gatillo" fluix.

Post a Comment



Entrada més recent Entrada més antiga Inici

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites